Konferenční příspěvky

Současné trendy v retailu. Jak se vyvíjí český zákazník?

 

Karel TÝRA
CEO  

Nielsen Czech Republic 

 

Karel TÝRA, CEO české pobočky globální výzkumné společnosti Nielsen popíše vývoj a nálady českého trhu potravin a jeho konzumentů.

Blíže představí proměnu tradičních obchodních modelů nakupování v on-line i off-line světě opírající se zavádění nových technologií.  

 

Jak dnes franšízanty motivovat, získat a udržet (Franchisee Relationship Management)

 

Jaroslav TAMCHYNA
konzultant v oborech franchising a retail

zakladatel a ředitel
Český institut pro franchising

Jaroslav Tamchyna, konzultant specializující se na franchising, vysvětlí smysl a význam „řízení vztahů s franšízanty“ (Franchisee Relationship Management, FRM) pro franšízing  jako „vztahový byznys“. Zdůrazní nutnost  budovat silný a stabilní vztah franšízor–franšízant a mít schopnost jej vybalancovávat.

Představí typologií franšízantů. Vysvětlí, co který typ franšízanta pohání a co jejich nadšení a loajalitu tlumí; připomene nejčastější příčiny krizí a odchodů a typické chyby nezkušených franšízorů.

Popíše v praxi osvědčené strategie, politiky a postupy, které pomáhají zvyšovat motivaci, osobní i profesní růst a loajalitu franšízantů. Připomene formáty a programy interní komunikace umožňující franšízantům participovat na rozvoji a úspěšnosti „své“ sítě.

 

Přednosti a výzvy operátorů provozujících více značek (multibranding)

 

Jiří CTIBOR
advokát
advokátní kancelář Z/C/H Legal

 

Jiří CTIBOR, právní specialista na obchodní právo a franchising představí model franšízingového podnikání „ve velkém“, kde se hodnota vytváří nejen prostřednictvím samotného franšízového systému (provozovatele,  značky,  obchodního konceptu, sítě, dodavatelů, zákazníků), ale také díky efektivnímu  provozování více franšízových systémů najednou.

Představí největší super- a mega-franšízory (poskytovatele více franšízových licencí) i super- a mega-franšízanty  (příjemce více franšízových licencí) na nejvyspěleších mezinárodních trzích i u nás v Česku.

Zmíní zajímavé výhody, ale také omezení, které tento model franšízingového podnikání „ve velkém“ přináší. 

 

RE/MAX Best Practices: motivační programy interní komunikace a překonávání kritické „puberty franšízantů“

 

Milan ŽÁK
CEO
RE/MAX Česká republika

 

Milan Žák, ředitel české centrály mezinárodního řetězce realitních kanceláří RE/MAX, představí v praxi osvědčené formáty a programy interní komunikace (Rada franšízantů, Výroční celostátní konference), které posilují motivaci franšízantů i makléřů a umožňují participovat na rozvoji a úspěšnosti „své“ sítě. 

Prozradí, co podle něho nejvíce tlumí nadšení a loajalitu franšízantů a poradí, jak je motivovat v kritickém období jejich puberty.

Zmíní také své zkušenosti s „huntingem“ a „farmingem“ franšízantů. 

 

AmRest Holdings, „stáj amerických gastronomických značek“, roste, sílí a inovuje

 

Libor HUBÍK
KFC President Czech Republic / Austria
AmRest (Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks)

 

Skupina AmRest Holdings je největší nezávislý multibrandový provozovatel fast foodových a casual dining restaurací (KFC, Pizza Hut, Burger King a Starbucks) ve střední a východní Evropě s rostoucí mezinárodní účastí. 

Libor HUBÍK, vrcholový manažer skupiny AmRest a president značky KFC pro český a rakouský trh, představí některé synergické výhody plynoucí z velikosti a z rozsahu, včetně provozní excelence a diverzifikace rizik. Popíše , jak skupina AmRest respektuje rozdílnost jednotlivých značek z pohledu jejich marketingových strategií.

Zmíní také vysokou schopnost skupiny AmRest pružně reagovat na inovační trendy a poptávku po nové zákaznické zkušenosti, nových službách, nové a zábavné prodejní atmosféře nebo chuťových variacích. 

 

Proč se mi dobře podniká s franšízou Bageterie Boulevard

 

Stanislav NOVOTNÝ
čtyřnásobný držitel licence
Bageterie Boulevard

 

Koncept Bageterie Boulevard používá už řadu let sofistikovaný a stále zdokonalovaný systém podpory a řízení vztahů s franšízanty, který franšízanty motivuje k výkonům, osobnímu růstu a loajalitě.

Úspěšný podnikatel Stanislav Novotný je dnes provozovatelem čtyř franšízových licencí konceptu Bageterie Boulevard (BB). Před tím pracoval jako HR manažer velkého nadnárodního řetězce rychlého občerstvení.

Požádali jsme jej, aby zhodnotil, jak se mu pod značkou Bageterie Boulevard podniká  a  zavzpomínal na své podnikatelské začátky s BB. A také, aby prozradil, co jej později přimělo k zakoupení dalších tří licencí. Jak je spokojen s finančními podmínkami  a službami, které poskytovatel franšízového koncept BB  svým franšízantům nabízí.

Super-operátor Lagardere Travel Retail: velikost, síla a provozní excelence

 

Jakub BUREŠ
Food Service Director
Lagardere Travel Retail 

 

Francouzská firma Lagardere Travel Retail má za sebou 160 let zkušeností, operuje na trhu maloobchodního prodeje v důležitých dopravních uzlech – letištích, nádražích a stanicích metra  ve více jak 30 zemích.

Její dceřiná firma v ČR je na tomto trhu hlavním hráčem maloobchodního prodeje a největší super-operátor provozující přes dvě desítky značek: Costa Coffee, PAUL, Mr.Baker, Inmedio, Relay, UGO, BURGER KING, Pilsner Urquell Original Restaurant, Aelia, Burberry, Ermenegildo Zegna, Salvatore Ferragamo, Hello!, 1 minute, Hubiz, Pizza La Mia Stazione, Mattoni Bar, So! Coffee, BREAD&CO, We are FOOD LOVERS, Fresh & Good, Black & White Panorama Café, Bohemia Deli, Bricco Express.

Jakub Bureš, který v Praze šéfuje divizi „FOOD“, představí celou řadu výhod  plynoucích z provozování tak velkého množství značek současně – zejména úspor z rozsahu, sortimentu a specializace. Ukáže, jak tento super-operátor řeší zachování autonomie a originality různorodých značek.

Představí dvě case study týkající se sdílení know-how a systémů pro podporu prodeje.

Jak a čím motivovat malé i velké franšízy (a co z toho?)

 

Tomáš POUCHA
ředitel, kouč
Marketingový institut, Institut interní komunikace

 

Že jsou lidé tím nejhodnotnějším se často říká, hezky to zní, ale často za tím není nic jiného než prázdná slova.

Uznávaný kouč Tomáš POUCHA z Institutu interní komunikace doporučí účinné způsoby, cesty a zejména obsah motivace – ať už majitelů poboček nebo jen jednotlivců.

Ukáže, co zaměstnanci očekávají, co na ně funguje a co jsou jen domněnky?

Doporučí, co jim nabízet, jak s nimi komunikovat, jak a čím je zapojit. A jak udělat, že je to všechno bude bavit? 

Dotkne se systémů, firemní kultury, ale zejména hmatatelných – tedy finančních – přínosů v duchu Show me the money

 

Originální recepty „milců čaje“ na dobré franšízové vztahy

 

Jiří ŠIMSA
jednatel a spolumajitel
Spolek milců čaje (Dobrá čajovna / Dobrá Tea)

Jiří ŠIMSA, jeden ze dvou spoluzakladatelů originálního a úspěšného franšízového konceptu Dobrých čajoven (úspěšného v poslední době v USA) představí způsob uvažování jak "milci" své franšízové partnery průběžně motivují k výkonům, profesnímu i osobnímu růstu a loajalitě

Popíše, jak "milci" už od počátku vědomě budovali silnou firemní kulturu vyznačující se originálními prvky mluvy a chování k zákazníkům i mezi sebou. Nešlo jen o formální stránku, ale hlubší filozofii celého společenství. Dozvíme se, jak se rozhodovali mezi "měkkým a tvrdým" pojetím franšízingu a jaké jim jejich volba přinesla zajímavé výsledky.  

Milec Jiří představí podporu, kterou poskytuje franšízor svým partnerům při nastartování jejich podnikání a potom v průběhu. 

Uvidíme pozoruhodné fotografie z originálních "Sletů", dobrodružných a nezapomenutelných poznávacích "Výprav za čajem" nebo inspirativních a svérázných "Seminárií" . Filozofie „milců“ ve stylu "Franšízing hrou!" pomáhá, aby nevyhasli ani "milci ",  ani jejich vzájemné vztahy.

"Milci" nedávno oslavili čtvrtstoletí. Za tu dobu otevřeli na obou polokoulích celkem 40 "dobrých" a pokaždé originálních čajoven: Česko 25, USA 10 (North Carolina 3, Vermont 2, Massachusetts 1, Maine 1, Oregon 1, New York 1, Pennsylvania 1), Polsko 2, Slovensko 2, Maďarsko 1.

 

Panelová diskuse k hlavním tématům

 

Jaroslav TAMCHYNA
moderátor, konzultant v oborech franchising a retail
zakladatel a ředitel, Český institut pro franchising

 

Během moderované panelové diskuse mohou účastníci konference klást dotazy řečníkům a diskutovat k hlavním tématům konference. 

Panelové diskuse se vedle řečníků zúčastní zástupci dalších značek a konceptů - jako např. Zásilkovna, JLV, Burrito Loco, ...

 

Baví mě podnikat jako franšízant, a to hned s několika silnými značkami

 

Lukáš CHLEBOVSKÝ KÖNIG
CEO

Lukáš Chlebovský, a.s.
vícenásobný držitel licencí různých značek a poskytovatelů

 

Ostravský podnikatel Lukáš CHLEBOVSKÝ KÖNIG šéfuje vlastní společnosti "Lukáš Chlebovský, a.s.". Poskytne nám možnost během diskusního panelu nahlédnout na multibranding z druhé strany, totiž z pohledu vícenásobného držitele a provozovatele hned několika franšízových licencí. Provozování více jednotek, natož jednotek více značek, klade mj. na podnikatele specifické manažarské nároky.

Lukáš CHLEBOVSKÝ KÖNIG dnes provozuje franšízové jednotky těchto značek: restaurace Pizza Coloseum, shop čerpací stanice OMV (dříve ARAL, BP), kavárna Segafredo Zanetti a nově úniková hra The Chamber. Dříve provozoval značky Pizza Mizza, United Colors of Benetton, Sisley a NIKE.

Světové progresivní formáty veřejného stravování

 

Zdeněk ZÁDRAPA
Associate
CUSHMAN & WAKEFIELD

 

Zdeněk ZÁDRAPA je zkušený real-estate specialista  na retailové pronájmy v tržním segmentu „leisure & restaurants“ z české pobočky globální americké společnosti CUSHMAN & WAKEFIELD.

Představí dvě progresivní podoby veřejného stravování, které postupně dobývají svět.

Mladý a perspektivní formát veřejného stravování food hall reaguje na současné požadavky na "nový zákaznický zážitek". V Praze tento formát zatím ještě nikde neuvidíte; na jeho úspěšné realizaci právě nyní pracuje pražská pobočka společnosti Cushman & Wakefield v čele se Zdeňkem Zádrapu. 

Ten nám také představí řadu podob a odstínů stále oblíbenějšího restauračního formátu označovaného jako "fast casual" nebo stručně "casual". Ten v Česku nabízí hned několik zahraničních i domácích  konceptů a značek: např. bistra Home Office, italské restaurace Vapiano nebo Sklizeno.

 

Závodní a školní stravování á la Zátiší Group

 

Renata Lukášová
Director of Business Development
Fresh & Tasty
ZÁTIŠÍ CATERING GROUP a.s.

Renata Lukášová stručně představí moderní koncept Fresh & Tasty, který představuje běžné denní stravování ve firmách ale i prestižních školních jídelnách - bez kompromisu kvality, čerstvosti a chutí.

Díky zázemí a profesionalitě Zátiší Group dokáže Fresh & Tasty flexibilně reagovat na nejnáročnějšípožadavky. 

 

Směřování gastronomických konceptů v Česku a preferencí jejich konzumentů

 

Andrea VOZNÍKOVÁ
CMI & Shopper Leader CR/SR
ACNielsen Czech Republic
Nielsen Admosphere

 

Andrea VOZNÍKOVÁ působí jako CMI & Shopper Leader CR/SR v mezinárodní výzkumné společnsoti  ACNielsen Czech Republic. Představí výzkum současných trendů české gastronomie, provedený speciálně pro tuto konferenci partnerskou agenturou Nielsen Admosphere.

Pokusí se popsat, jak si vedou v oblibě různé typy restauračních zařízení, na základě čeho si je Češi vybírají, jaký je profil návštěvníků těchto zařízení, jakou roli hraje v jejich rozhodování zdravý životní styl, kvalita, původ a čerstvost surovin a které národní kuchyně jsou dnes nejvíce žádané a vnímané jako inovativní. 

 

Market Locator – nebývale přesné zacílení na zákazníka

 

Magdaléna JANEČKOVÁ
Business Development Manager
O2 Media, O2 Czech Republic

 

Mobilní telefon je atributem doby a představuje ideální prostředek pro cílený marketing. Je třeba jej jen správně uchopit a efektivně využít.

Jednou z možností, jak se dostat lidem až do mobilu, je služba Market Locator, která sdružuje data od dvou hlavních operátorů O2 a T-Mobile. Jejich mnohamilionová zákaznická báze je i potenciální cílovou skupinou, kterou je možné marketingově oslovit přesně v cílové oblasti - jednoduše, třeba ze dne na den, online a s minimálními náklady.

 

Jak náš život a podnikání změní autonomní vozidla?

 

Martin HAUSENBLAS
Vizionář, podnikatel, filantrop, politik
spoluzakladatel a většinový akcionář
Liftago a Adler International

 

Základní a obecnou myšlenkou projektu Liftago bylo a stále je přispět ke zcela zásadní změně dosavadního způsob používání a vlastnění automobilů u nás i ve světě. Liftago má být služba, kterou máte kdykoliv po ruce, když se potřebujete přemístit z místa na místo.

Duchovní otec Liftaga, vizionář Martin HAUSENBLAS věří, že osobní doprava se během následujících desetiletí výrazně promění díky inteligentním autonomním vozidlům a možnosti jejich sdílení právě pomocí jeho projektu Liftago, který inicioval a podnikatelský rozvíjí. Více zde.

První etapou projektu je rozvoj individuální mobility prostřednictvím nové organizace taxislužby postavené na moderních technologiích a obchodních modelech, včetně digitálního franšízingu.Pokud se jeho vize individuální mobility vyplní, k nepoznání se změní tradiční způsob individuální dopravy osob ve městech, změní se i způsob přepravy zboží a zásilek. Jiný bude také automobilový průmysl včetně půjčoven vozidel.  

Vizionář a   podnikatel Martin Hausenblas si pro nás v této souvislosti připravil zamyšlení či výhled do budoucna týkající se samořízených (autonomních, robotických) vozidel a odpovědi na řadu zcela praktických otázek: Na co by se měli podnikatelé a obchodníci připravit už dnes? Jak se uplatní robotická vozidla v přepravě zásilek, v přepravě, rozvážení a zavážení zboží? Jak se vzhledově i funkčně změní dnešní osobní a firemní automobil pro přepravu lidí a jak vozidla přepravující náklady. Jak to celé změní styl života? Jak autonomní vozidla změní dnešní provoz a vzhled měs a vesnic? Jak to celé změní automobilový průmysl včetně půjčoven vozidel a jaké budou dopady na ekonomiku? Jak se uplatní objednávkové a zprostředkovací platformy typu Liftago nebo UBER?

 

MASTERCARD: novinky a trendy v placení mobilním telefonem

 

Richard WALITZA
Vice President, Mobile Payments and Innovations
MasterCard ČR, SR a Rakousko

 

Richard WALITZA  má ve společnosti MasterCard na starost rozvoj mobilních plateb a vývoj nových digitálních platforem, oblast, která se dnes vyvíjí velkou rychlostí.

Představí nám další inovace placení kartou a mobilním telefonem, a naznačí praktické přínosy z pohledu obchodníka i z pohledu držitele karty.
 

Změna programu je vyhrazena.

Moderuje: Dr. Jaroslav Tamchyna, prezident Franchise Clubu a ředitel Českého institutu pro franchising

  • ADMEZ Logo
  • Logo AmRest
  • Logo 4brandsAmRest
  • Logo BB
  • Logo Bidfood
  • Bcc Logo
  • Logo Bernardpivo 300
  • Logo Burger
  • CAPTAIN CANDY Logo
  • CENTERS DATA Logo
  • Costa
  • Cushman
  • Ceska Sitovka
  • Logo CIFRA 300
  • MS Logo
  • Logo DeptIntTrade 300
  • Logo Dobra Cajovna
  • Logo Franchise Club
  • Logo FranKey
  • Logo Fruitisimo
  • HARLEY Logo
  • Logo Home Office
  • Logo Hooters
  • Logo Chleba
  • Logo MI IIR
  • Logo Jansen Display
  • JLV Logo
  • Logo KFC
  • KOFOLA Logo
  • Lagardere
  • Logo Liftago
  • Logo Manpowergroup 300
  • Logo Masters
  • Logo Minit
  • MrBarkers
  • Logo Nespresso
  • Logo Nielsen
  • Logo O2
  • OKSYSTEM Logo
  • Logo La Panna
  • Paul
  • Logo Pizza Company
  • Logo Pizza Hut
  • POPAI Logo
  • Logo Raai
  • Logo REMAX
  • RELAY
  • SOCR New Logo
  • Log Milci Aje
  • Startup Grind
  • Logo Starbucks
  • The Chamber
  • Logo Virtuoso
  • Logo Zasilkovna.cz 300x300px
  • Logo ZCH
  • Logo Zlomek A Vvra