Franchising

Franšízing - rychlejší úspěch, nižší riziko a vyšší zisk

Franšízing je, stručně řečeno, poskytování úspěšného a vyzkoušeného podnikatelského nápadu, značky a podpory jiným podnikatelům za úplatu.

Franšízingu dnes mnoho velkých firem vděčí za své silné celosvětové konkurenční postavení a věhlas. Nejúspěšnější franšízingové koncepty se postupně propracovaly od místního trhu k celonárodnímu a později až ke globálnímu pokrytí. Mnohý podnikatel franšízingu vděčí za svůj rychlý start v podnikání na svém lokálním trhu a schopnost se udržet. Mnohý zákazník – aniž to někdy tuší – právě franšízingu vděčí za vysokou dostupnost kvalitních výrobků a služeb. Franšízing dává malým nebo novým firmám možnost získat podobné konkurenční výhody jako mají silné, velké a zavedené firmy.

Mezinárodní franšízingové organizace odhadují, že v současné době existuje na celém světě více než 20 tisíc samostatných franšízingových koncepcí, značek a sítí uspokojujících zákazníky v nepřeberné škále činností. Očekává se, že v současné digitální epoše založené na informacích a znalostech a také na vytváření aliancí a sítí firem a jednotlivců, se franšízingové „spolupodnikání“ postupně stane dominující formou distribuce.

Podle jedné z definicí používaných v Evropě:

Franšízing je model distribuce založený na tom, že podnikatel (franšízor) svůj úspěšný systém odbytu výrobků, služeb nebo technologií poskytuje za úplatu jiným právně a finančně nezávislým obchodním partnerům (franšízantům). Franšízor svým franšízantům poskytuje právo (a zároveň jim ukládá povinnost) provozovat jeho obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí odbytu, včetně používání jeho know-how a obchodních a technických postupů a při tom užívat obchodní jméno a|nebo ochrannou známku franšízingového poskytovatele. Franšízing je založen na trvalé a blízké partnerské spolupráci vycházející z dlouhodobé franšízingové smlouvy. Franšízor svým franšízantům poskytuje trvalou prodejní a technickou podporu.

Základem franšízingového modelu podnikání je dlouhodobá podnikatelská partnerská spolupráce (joint-venture, spolupodnikání, kooperace) dvou - a více - podnikatelů založená na dělbě činností. Každý z partnerů poskytuje pro účel společného podnikání (spolupodnikání) své silné stránky. Franšízor poskytuje značku, podnikatelský nápad, znalosti a zkušenosti, servis pro franšízanty a věnuje se systémovým a strategickým úkolům a rozvoji svého know-how ; franšízantům přenechává zajištění kapitálu a realizačního zázemí a řešení operativních záležitostí. Dohromady tak vzniká vyšší kvalita, která se početností a propojením obchodních jednotek příjemců do řetězce synergicky znásobuje.

Franšízingové partnerství má celou řadu výhod a předností; má samozřejmě také slabiny a riziková místa, ale výhody nad nevýhodami dlouhodobě převažují. Franšízing neumí zaručit stoprocentní podnikatelský úspěch - dokáže však podnikatelská rizika dramaticky snížit.

  • ADMEZ Logo
  • Logo AmRest
  • Logo 4brandsAmRest
  • Logo BB
  • Logo Bidfood
  • Bcc Logo
  • Logo Bernardpivo 300
  • Logo Burger
  • CAPTAIN CANDY Logo
  • CENTERS DATA Logo
  • Costa
  • Cushman
  • Ceska Sitovka
  • Logo CIFRA 300
  • MS Logo
  • Logo DeptIntTrade 300
  • Logo Dobra Cajovna
  • Logo Franchise Club
  • Logo FranKey
  • Logo Fruitisimo
  • HARLEY Logo
  • Logo Home Office
  • Logo Hooters
  • Logo Chleba
  • Logo MI IIR
  • Logo Jansen Display
  • JLV Logo
  • Logo KFC
  • KOFOLA Logo
  • Lagardere
  • Logo Liftago
  • Logo Manpowergroup 300
  • Logo Masters
  • Logo Minit
  • MrBarkers
  • Logo Nespresso
  • Logo Nielsen
  • Logo O2
  • OKSYSTEM Logo
  • Logo La Panna
  • Paul
  • Logo Pizza Company
  • Logo Pizza Hut
  • POPAI Logo
  • Logo Raai
  • Logo REMAX
  • RELAY
  • SOCR New Logo
  • Log Milci Aje
  • Startup Grind
  • Logo Starbucks
  • The Chamber
  • Logo Virtuoso
  • Logo Zasilkovna.cz 300x300px
  • Logo ZCH
  • Logo Zlomek A Vvra